Klon gry dostępny w iTunes - The Plateau |
Czy można rozplątać tę sieć tak, by żadne odcinki się nie przecinały? Jasne, wystarczy spróbować swoich sił w Planarity.
Celem gry jest pozbycie się kolejnych punktów przecięcia, przesuwając wierzchołki.
Na pomysł stworzenia podobnej gry wpadła w 2005 roku Mary Radcliffe, studentka matematyki z Uniwersytetu Michigan. Nigdy nie sądziła, że jej "niemądra gierka" stanie się tak popularna.
Na pomysł stworzenia podobnej gry wpadła w 2005 roku Mary Radcliffe, studentka matematyki z Uniwersytetu Michigan. Nigdy nie sądziła, że jej "niemądra gierka" stanie się tak popularna.
W teorii grafów, graf planarny to taki, który można narysować na płaszczyźnie w taki sposób, że żadne jego krawędzie się nie przecinają.
Banalne początki... |
Jednak z każdą rozwiązaną zagadką poziom trudności wzrasta.
Drugi poziom to już 10 wierzchołków, trzeci - 16, przy trzydziestym ledwo można odróżnić od siebie odcinki, bo jest ich tak wiele, a z setnym nie radzi sobie flash.
Nie wiem, czy ktoś doszedł tak daleko, ale wiem, że kiedy zagrasz, szybko się nie oderwiesz. Jednym słowiem, gratka dla wielbicieli rozplątywania, rozciągania i przewracania na drugą stronę, a do tego rozgrzewka dla szarych komórek.
Trening spostrzegawczości, orientacji przestrzennej i zabawa w jednym.
To jest genialne! Dziękuję za artykuł.
OdpowiedzUsuń