środa, 3 listopada 2010

Gra logiczna prosta tylko z początku. Sprawdź się!

Klon gry dostępny w iTunes - The Plateau


Czy można rozplątać tę sieć tak, by żadne odcinki się nie przecinały? Jasne, wystarczy spróbować swoich sił w Planarity.

Celem gry jest pozbycie się kolejnych punktów przecięcia, przesuwając wierzchołki.

Na pomysł stworzenia podobnej gry wpadła w 2005 roku Mary Radcliffe, studentka matematyki z Uniwersytetu Michigan. Nigdy nie sądziła, że jej "niemądra gierka" stanie się tak popularna.






W teorii grafów, graf planarny to taki, który można narysować na płaszczyźnie w taki sposób, że żadne jego krawędzie się nie przecinają.


Banalne początki...
W wersji przeglądarkowej gry gracz zaczyna od rozplątania prostego grafu - o 'tylko' szcześciu wierzchołkach.
Jednak z każdą rozwiązaną zagadką poziom trudności wzrasta.
Drugi poziom to już 10 wierzchołków, trzeci - 16, przy trzydziestym ledwo można odróżnić od siebie odcinki, bo jest ich tak wiele, a z setnym nie radzi sobie flash.



Nie wiem, czy ktoś doszedł tak daleko, ale wiem, że kiedy zagrasz, szybko się nie oderwiesz. Jednym słowiem, gratka dla wielbicieli rozplątywania, rozciągania przewracania na drugą stronę, a do tego rozgrzewka dla szarych komórek.

Trening spostrzegawczości, orientacji przestrzennej i zabawa w jednym.

1 komentarz: